Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Start

Wycieczka historyczna do Warszawy

6 sierpnia punktualnie o godz. 3.00 w nocy wyruszyliśmy na dwudniowa wycieczkę do Warszawy. Bezproblemowa podróż zajęła nam zaledwie pięć i pół godziny, więc cały zarezerwowany na warszawskie korki czas wykorzystaliśmy na zwiedzanie. Rozpoczęliśmy od Placu Piłsudzkiego i znajdującego się na nim Grobu Nieznanego Żołnierza a dokładniej od zmiany wart pod pomnikiem. Krótki rzut okiem na Ogród Saski by ok. 10.00 rozpocząć zwiedzanie Zamku Królewskiego. Wyposażeni w urządzenia słuchawkowe, skupieni na opowieściach przewodników przemierzaliśmy kolejne komnaty zamkowe.

Po wyjściu z Zamku mieliśmy okazję zobaczyć na Placu Zamkowym grupę rekonstrukcyjną prezentującą ubiory, wyposażenie oraz uzbrojenie uczestników Powstania Warszawskiego.

Jak widać na zdjęciach szczególną uwagę najmłodszych uczestników wycieczki przykuło skromne uzbrojenie Powstańców. Na Placu Zamkowym spotkaliśmy się z Panami Andrzejem i Stanisławem Rumiankami, braćmi, żołnierzami Powstania Warszawskiego, którzy przybliżyli nam zmagania powstańczej walki w szczególności obrony wzniesionych barykad. Za poświęcony czas oraz przekazaną wiedzę składam Im serdeczne podziękowania.

Panowie Andrzej i Stanisław Rumiankowie odwiedzili naszą miejscowość w 2007 roku podczas rocznicowych obchodów zestrzelenia Liberatora. Spacer po Starym Mieście zakończyliśmy w siedzibie Związku Powstańców Warszawskich gdzie spotkaliśmy się z Panią Zofią Bernhardt- uczestniczką Powstania Warszawskiego. Uraczeni kawą, herbatą, ciastkami mogliśmy zapoznać się ze zbiorami wystawowymi o tematyce powstańczej oraz wysłuchać kolejnych opowieści z Powstania.

Powstańcom Warszawskim składam podziękowania za serdeczne przyjęcie w Ich siedzibie. Po „chwili” wolnego czasu udaliśmy się do Łazienek Królewskich gdzie dowolnie dysponując czasem można było zwiedzić zespół pałacowo-ogrodowy. Zmęczeni całodniowym zwiedzaniem ok. godz. 18.00 dotarliśmy do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego „Syrenka” gdzie po zakwaterowaniu się, zjedzeniu kolacji oraz odświeżeniu niemal wszyscy nabrali ochoty na zobaczenie nocnej panoramy Warszawy z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki. Tak zakończył się pierwszy wytężony dzień zwiedzania.

Nazajutrz ok. 9.00 po zjedzeniu śniadania udaliśmy się pieszo do Muzeum Powstania Warszawskiego. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od obejrzenia projekcji filmu pt.”Miasto Ruin”. Jest to przelot samolotem nad ruinami zniszczonego miasta w 1945, cyfrowa rekonstrukcja wykonana w technice 3D.

Po czym w towarzystwie przewodników odkrywaliśmy kolejne fakty, dokumenty, zaułki Muzeum. Niejednokrotnie przytaczane przez przewodników fakty z Powstania ściskały za gardło, wzburzały złość i przerażenie. Efekty dźwiękowe i wizualne tworzą specyficzny klimat tego miejsca. Trzy godziny to jednak za mało by dokładnie zapoznać się z proponowaną przez Muzeum Powstania ekspozycją.

Zdeterminowani planem wycieczki udaliśmy się do autokaru by ok. godz.14.00 dotrzeć do Niepokalanowa. Po zjedzonym obiedzie przyszła kolej na nakarmienie „duszy”, uczestnictwo we Mszy Świętej odprawionej w Bazylce NMP Wszechpośredniczki Łask. W 1980 r. kościół w Niepokalanowie został wyniesiony do godności bazyliki mniejszej a 25 marca 2004 r. otrzymał tytuł ogólnopolskiego sanktuarium.

Po mszy świętej można było obejrzeć Panoramę Tysiąclecia, nieliczni „biegiem” udali się by zobaczyć Muzeum Papieskie oraz kaplice św. Maksymiliana, o godz. 18.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Łysej Góry.

W imieniu organizatora Stowarzyszenia KRAKUS chcę podziękować uczestnikom wycieczki za wspaniałą atmosferę, zdyscyplinowanie oraz pomoc w realizacji wycieczkowego planu.